sâmbătă, 14 iunie 2014

Educatia Informala



     
       Educatia informala cuprinde ansamblul influentelor cu efecte pedagogice exercitate în mod spontan si continuu asupra personalitatii umane. Aceste influente care se rasfrâng asupra individului în practica de toate zilele, la nivelul familiei, localitatii, grupurilor sociale, comunitatii si al mass-mediei, actioneaza neintentionat si adeseori sunt infuzate inconstient în gândirea si comportamentele indivizilor. Consideram ca educatia corespunzatoare din familii reprezinta baza dezvoltarii ulterioare a fiecarui individ. Climatul familial adecvat, modelele de comportament ale parintilor, regimul vietii în familie în general sunt determinante pentru copilul în formare.
            Functiile educatiei deriva din implicatiile psihosociale ale activitatii de formare si dezvoltare a personalitatii umane si din finalitatile pedagogice stabilite la nivelul macrosistemului educational, într-o anumita perioada de dezvoltare a societatii.


            Functia centrala a educatiei este aceea de formare si dezvoltare permanenta a personalitatii individului cu scopul integrarii sociale optime. Realizarea acestei functii centrale a educatiei implica promovarea functiilor principale, care asigura integrarea individului în domeniile esentiale ale vietii sociale.
            Ioan Nicola mentioneaza urmatoarele functii ale educatiei2: functia de selectare si de transmitere a valorilor de la societate la individ; functia de dezvoltare constienta a potentialului biopsihic al omului; functia de pregatire a omului pentru integrarea activa în viata sociala.
            Analiza functiilor educatiei scoate în evidenta complexitatea si importanta acesteia. Într-o societate democratica, educatia trebuie sa fie în centrul vietii sociale, deoarece educatia reprezinta un factor de progres si echilibru socio - cultural.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu